ШКІЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
1.
Загальні положення
Організаційним
центром методичної роботи з педагогічними працівниками в закладі освіти є
шкільний методичний кабінет. Очолює його завідувач, якого обирають терміном на
2 роки з числа досвідчених працівників (
вчитель-методист, старший учитель) Він працює на громадських засадах.
Методичний
кабінет діє під керівництвом заступника директора школи та методичної ради, яка
спрямовує і координує всі напрями його діяльності.
Основною метою
діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для
вчителів, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.
Згідно з
чинними нормативними документами, педагоігчна рада школи періодично заслуховує
на своїх засіданнях звіти про роботу методичного кабінету.
2.
Завдання діяльності методичного кабінету
-
Забезпечення інформаційної підтримки діяльності
структурних підрозділів методичної служби школи.
-
Створення банку баних програмно-методичної,
нормативно-правової, науково-технічної інформації.
-
Надання навчально-методичних консультацій педагогічним
працівникам.
-
Координація колективних форм і методів роботи та
самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення
фахової підготовки вчителів.
-
Задоволення запитів, потреб учителів в інформації
професійно-особистісної орієнтації.
-
Організація системи заходів, спрямованих на розвиток
творчого потенціалу педагоігв, упровадження досягнень кращого педагогічного
досвіду та інноваційних технологій.
3.
Основні напрями роботи методичного кабінету
-
Створення умов для індивідуальної роботи педагогічних
працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною літературою.
-
Здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам
у науковій організації праці та розвитку педагогічної творчості.
-
Організація консультацій з питань психології,
педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів.
-
Організація таперіодичне проведення виставок навчальної
літератури, забезпечення педагоігчних працівників необхідною інформацією.
-
Участь в організації та проведенні представницьких
педагоігчних заходів ( науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних
читань, творчих звітів, виставок, презентація кращого досвіду роботи вчителів
школи, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі
педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі).
-
Впровадження в практику роботи кращого педагогічного
досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.
4.
Перелік матеріалів, які зберігаються в
методичному кабінеті
У
методичному кабінеті закладу мають бути такі матеріали:
а) нормативно-правові документи:
- Конституція
України, закони України про освіту, урядові документи з пиатнь освіти, накази
та інші інструктивно-нормативні документи МОН України, обласного управління
освіти;
- документи з
пиатнь педагогіки та психології;
- положення та
інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;
-інформаційні
збірники МОН України, ЗОІППО, районного відділу освіти.
б) шкільна документація
- наказ про
організацію методичної роботи в поточному навчальному році;
- навчальний
план школи;
-
перспективний та річний плани роботи школи;
- контрольні
примірники всієї чинної навчально-методичної документації ( навчальні
програми);
- графіки
проведення контрольних робіт;
- розклад
навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;
- документація
з пиатнь атестації педагогів;
- матеріали
роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою.
в) програмно-методичне забезпечення
навчально-виховного процесу:
- документація
методичної ради школи ( план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень
методичної ради);
- документація
ШМО ( окрема папка на кожне методичне об’єднання): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;
- матеріали
діяльності інших методичних підструктур ( творчих груп, семінарів-практикумів,
проблемних семінарів), творчих звітів вчителів тощо;
- документація
школи молодого вчителя;
- матеріали
вивчення, узагальнення та поширення ППД;
- тематичні
папки ( « Профільне навчання», « Інноваційні педагогічні технології», «
Технології проектної діяльності», з організації виховної роботи, загальної
методики викладання, зразки оформлення шкільної документації, методичні
рекомендації РМК, рекомендації ЗОІППО);
- робота
профільних класів ( положення про профільні класи, заяви батьків, накази про
відкриття класів, списки учнів, моніторинги навчальних досягнень учнів тощо);
- банк даних (
картотека) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій.
г) основні навчально-методичні матеріали з
навчальних предметів:
- аналітичні
матеріали шкільного моніторингу з кожного навчального предмету( результати
оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт, ДПА);
- матеріали
для організації контролю знань;
- матеріали
роботи з обдарованими дітьми ( план роботи з обдарованими дітьми, результати
участі учнів в І,ІІ,ІІІ етапах олімпіад, МАН тощо);
- інформація з
навчально-методичного забезпечення кожного предмета;
- анкети,
схеми аналізу уроків ( картки для аналізу, карти-схеми самоаналізу);
- тексти
контрольних робіт, зразки завдань до ДПА;
- зразки
поурочних планів;
- методичні
розробки вчителів;
- рекомендації
для вчителів щодо єдиних вимог до викладання навчальних предметів та основних
напрямів діяльності;
-критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з різних навчальних предметів;
- наказ про
дотримання єдиного орфографічного режиму в школі;
- методичні
рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;
- зразки
кращих письмових робіт, виконаних учнями;
- матеріали
проведення шкільних предметних тижнів;
- матеріали
для оформлення шкільних предметних кабінетів.
д)діагностичні матеріали:
- результати діагностики педагогічного
колективу ( анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);
- моніторинг
педагогічної діяльності вчителів ( анкетування, результати самоаналізу уроків
та аналізу уроків своїх колег);
-матеріали
атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами.
е) матеріали з
позакласної роботи:
- плани робот
предметних гуртків, факультативів;
- орієнтовна
тематика наукових учнівськихробіт та вимоги до їх оформлення;
- матеріали з
організації позакласної роботи з навчальниз предметів;
-матеріали для
роботи з батьками;
-матеріали на
допомогу класним керівникам , вихователям ГПД.
є) папки з матеріалами науково-практичних конференцій,
педагогічних читань, семінарів ( шкільних, районних, обласних):
Наприклад,
шкільні та районні педагогічні читання « Педагогічна спадщина Софії Русової та
сучанс школа».
ж) картотеки:
- статей
періодичної преси на педагогічні теми;
- публікацій у
фаховій періодиці та методичній літературі ( з кожного предмету);
- обліку ППД.
5.
Бібліотека методичного кабінету ( предметно-тематичний розподіл)
- Підшивки
загальнопедагогічних газет і журналів .
- Підшивки
фахових журналів і газет.
- Спеціальна ,
загальнопедагоігчна література.
До обладнання
методичного кабінету належать узагальнені матеріали з досвіду роботи вчителів (
портфоліо), система постійних та динамічних стендів:
-
Державна підсумкова атестація
-
Від атестації до атестації
-
Інноваційні педагогічні технології
-
Обдаровані діти
-
На допомогу класному керівникові
-
На допомогу молодому вчителеві
Орієнтовний перелік заходів
з методичного забезпечення навчального
процесу в школі
№
|
Заходи
|
Періодичність
проведення
|
Максимальна
кількість пиатнь,які мають розглядатися
|
1
|
Засідання
методичної ради
|
Раз на 2 місяці
|
2-3
|
2
|
Конференції
|
Раз на 2-3 роки
|
2-3
|
3
|
Конкурси
педагогічної майстерності
|
Раз на рік
|
-----
|
4
|
Конкурс на кращий
комплект дидактичних матеріалів
|
Раз на рік
|
------
|
5
|
Конкурс на кращий
навчальний кабінет, класну кімнату
|
Наприкінці
навчального року
|
-----
|
6
|
Оперативні наради
|
2 рази на місяць
|
2-3
|
7
|
Засідання ШМО,
проблемних семінарів, творчих груп тощо
|
4-5 разів на рік
|
2-3
|
8
|
Установча методична
нарада
|
На початку
навчального року
|
3-4
|
9
|
Наради ШМО
|
У разі потреби
|
2-3
|
10
|
Відкриті й показові
уроки заняття
|
За планами ШМО
|
2-4 уроки на
семестр
|
11
|
Методичний тиждень
|
Раз на рік
|
5-6
|
12
|
Предметні тижні
|
1-2рази на місяць
|
----
|
13
|
Відвідування
уроків, співбесіди з вчителями-предметниками, консультації
|
За графіком ВШК
|
|
14
|
Школа молодого
вчителя
|
Раз на місяць
|
1-2
|
15
|
Школа педагоігчної
майстерності
|
Раз на місяць
|
1-2
|
ОРІЄНТОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
Про проблемну групу вчителів
1.
Загальні положення:
-
проблемна група об’єднує вчителів, котрі цікавляться
якоюсь фаховою професійною методичною проблемою та бажають вивчити її глибше;
-
проблемна група є самостійною ланкою методичної роботи
і суб’єктом внутрішньошкільного
управління.
2.
Завдання проблемної групи:
-
вивчення відповідної проблеми з метою підвищення
професійної компетентності вчителів.
3.
Організація роботи:
-
проблемн групу очолює вчитель, добре обізнаний з даною
темою;
-
проблемна група працює за планом;
-
засідання проводяться раз на 2 місяці.
4.
Документація і звітність:
-
план роботи групи фіксується в окремому журналі;
-
засідання протоколюються;
-
аналіз про діяльність групи подається методичній раді
наприкінці навчального року.
Про творчі групи
Творчі групи вчителів – це групи
педагогів, різних за фахом, які займаються вивченням, освоєнням, упровадженням
якоїсь однієї загальної проблеми колег-однодумців.
Мета створення: об’єднання педагогів-дослідників.
Зміст :
-
вивчення відповідної проблеми, висунення гіпотези;
-
апробування ідеї у практичній діяльності.
Щоденник експерименту,
інновації:
-
запис результатів, аналізів контрольних, пеервірних
зрізів;
-
порівняння знань і вмінь з попередніми, з вимогами
програми, із тими, що очікуються за гіпотезою;
-
параметри, за якими фіксуються зміни в учнів.
Напрями роботи
1. Навчальна робота:
-
реалізація системного підходу до навчання;
-
створення психолого-педагогічних конструкцій
навчального процесу (мета,
типи зв’язків, результат,
прогнозування і консторуювання навчального процесу).
2. Методична робота :
-
консультації за розробленою тематикою;
-
розробка методич
|