Відділ освіти Коростенської РДА - Шкільний методичний кабінет
Пятница, 2014-10-31, 3:46 PM

Відділ освіти Коростенської районної державної адміністрації

Главная Регистрация Вход
Приветствую Вас, Гость · RSS
Меню сайта
Сайти ЗНЗ району
  • Школи І-ІІІ ступенів
  • Школи І-ІІ ступенів
  • Школи І ступеня
  • ДНЗ
Статистика

Онлайн всего: 0
Гостей: 0
Пользователей: 0
Форма входа

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 32
 Шкільний методичний кабінет

ШКІЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

1.     Загальні положення

Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в закладі освіти є шкільний методичний кабінет. Очолює його завідувач, якого обирають терміном на 2 роки з числа досвідчених  працівників ( вчитель-методист, старший учитель) Він працює на громадських засадах.

Методичний кабінет діє під керівництвом заступника директора школи та методичної ради, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.

Основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для вчителів, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.

Згідно з чинними нормативними документами, педагоігчна рада школи періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу методичного кабінету.

2.     Завдання діяльності методичного кабінету

-         Забезпечення інформаційної підтримки діяльності структурних підрозділів методичної служби школи.

-         Створення банку баних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації.

-         Надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам.

-         Координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення фахової підготовки вчителів.

-         Задоволення запитів, потреб учителів в інформації професійно-особистісної орієнтації.

-         Організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагоігв, упровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та інноваційних технологій.

 

3.     Основні напрями роботи методичного кабінету

-         Створення умов для індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною літературою.

-         Здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам у науковій організації праці та розвитку педагогічної творчості.

-         Організація консультацій з питань психології, педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів.

-         Організація таперіодичне проведення виставок навчальної літератури, забезпечення педагоігчних працівників необхідною інформацією.

-         Участь в організації та проведенні представницьких педагоігчних заходів ( науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, виставок, презентація кращого досвіду роботи вчителів школи, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі).

-         Впровадження в практику роботи кращого педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.

4.     Перелік матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті

У методичному кабінеті закладу мають бути такі матеріали:

а) нормативно-правові документи:

- Конституція України, закони України про освіту, урядові документи з пиатнь освіти, накази та інші інструктивно-нормативні документи МОН України, обласного управління освіти;

- документи з пиатнь педагогіки та психології;

- положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;

-інформаційні збірники МОН України, ЗОІППО, районного відділу освіти.

б) шкільна документація

- наказ про організацію методичної роботи в поточному навчальному році;

- навчальний план школи;

- перспективний та річний плани роботи школи;

- контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації ( навчальні програми);

- графіки проведення контрольних робіт;

- розклад навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;

- документація з пиатнь атестації педагогів;

- матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою.

в) програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:

- документація методичної ради школи ( план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);

- документація ШМО ( окрема папка на кожне методичне обєднання): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;

- матеріали діяльності інших методичних підструктур ( творчих груп, семінарів-практикумів, проблемних семінарів), творчих звітів вчителів тощо;

- документація школи молодого вчителя;

- матеріали вивчення, узагальнення та поширення ППД;

- тематичні папки ( « Профільне навчання», « Інноваційні педагогічні технології», « Технології проектної діяльності», з організації виховної роботи, загальної методики викладання, зразки оформлення шкільної документації, методичні рекомендації РМК, рекомендації ЗОІППО);

- робота профільних класів ( положення про профільні класи, заяви батьків, накази про відкриття класів, списки учнів, моніторинги навчальних досягнень учнів тощо);

- банк даних ( картотека) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій.

г) основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів:

- аналітичні матеріали шкільного моніторингу з кожного навчального предмету( результати оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт, ДПА);

- матеріали для організації контролю знань;

- матеріали роботи з обдарованими дітьми ( план роботи з обдарованими дітьми, результати участі учнів в І,ІІ,ІІІ етапах олімпіад, МАН тощо);

- інформація з навчально-методичного забезпечення кожного предмета;

- анкети, схеми аналізу уроків ( картки для аналізу, карти-схеми самоаналізу);

- тексти контрольних робіт, зразки завдань до ДПА;

- зразки поурочних планів;

- методичні розробки вчителів;

- рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог до викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;

-критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з різних навчальних предметів;

- наказ про дотримання єдиного орфографічного режиму в школі;

- методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;

- зразки кращих письмових робіт, виконаних учнями;

- матеріали проведення шкільних предметних тижнів;

- матеріали для оформлення шкільних предметних кабінетів.

д)діагностичні матеріали:

-  результати діагностики педагогічного колективу ( анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);

- моніторинг педагогічної діяльності вчителів ( анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);

-матеріали атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами.

е) матеріали з позакласної роботи:

- плани робот предметних гуртків, факультативів;

- орієнтовна тематика наукових учнівськихробіт та вимоги до їх оформлення;

- матеріали з організації позакласної роботи з навчальниз предметів;

-матеріали для роботи з батьками;

-матеріали на допомогу класним керівникам , вихователям ГПД.

є) папки з матеріалами науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів ( шкільних, районних, обласних):

Наприклад, шкільні та районні педагогічні читання « Педагогічна спадщина Софії Русової та сучанс школа».

ж) картотеки:

- статей періодичної преси на педагогічні теми;

- публікацій у фаховій періодиці та методичній літературі ( з кожного предмету);

- обліку ППД.

5. Бібліотека методичного кабінету ( предметно-тематичний розподіл)

- Підшивки загальнопедагогічних газет і журналів .

- Підшивки фахових журналів і газет.

- Спеціальна , загальнопедагоігчна література.

 

До обладнання методичного кабінету належать узагальнені матеріали з досвіду роботи вчителів ( портфоліо),  система постійних та динамічних стендів:

-         Державна підсумкова атестація

-         Від атестації до атестації

-         Інноваційні педагогічні технології

-         Обдаровані діти

-         На допомогу класному керівникові

-         На допомогу молодому вчителеві

 

Орієнтовний перелік заходів

з методичного забезпечення навчального процесу в школі

Заходи

Періодичність проведення

Максимальна кількість пиатнь,які мають розглядатися

1

Засідання методичної ради

Раз на 2 місяці

2-3

2

Конференції

Раз на 2-3 роки

2-3

3

Конкурси педагогічної майстерності

Раз на рік

-----

4

Конкурс на кращий комплект дидактичних матеріалів

Раз на рік

------

5

Конкурс на кращий навчальний кабінет, класну кімнату

Наприкінці навчального року

-----

6

Оперативні наради

2 рази на місяць

2-3

7

Засідання ШМО, проблемних семінарів, творчих груп тощо

4-5 разів на рік

2-3

8

Установча методична нарада

На початку навчального року

3-4

9

Наради ШМО

У разі потреби

2-3

10

Відкриті й показові уроки заняття

За планами ШМО

2-4 уроки на семестр

11

Методичний тиждень

Раз на рік

5-6

12

Предметні тижні

1-2рази на місяць

----

13

Відвідування уроків, співбесіди з вчителями-предметниками, консультації

За графіком ВШК

 

14

Школа молодого вчителя

Раз на місяць

1-2

15

Школа педагоігчної майстерності

Раз на місяць

1-2

 

ОРІЄНТОВНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Про проблемну групу вчителів

1.     Загальні положення:

-         проблемна група об’єднує вчителів, котрі цікавляться якоюсь фаховою професійною методичною проблемою та бажають вивчити її глибше;

-         проблемна група є самостійною ланкою методичної роботи і суб’єктом  внутрішньошкільного управління.

2.     Завдання проблемної групи:

-         вивчення відповідної проблеми з метою підвищення професійної компетентності вчителів.

3.     Організація роботи:

-         проблемн групу очолює вчитель, добре обізнаний з даною темою;

-         проблемна група працює за планом;

-         засідання проводяться раз на 2 місяці.

4.     Документація і звітність:

-         план роботи групи фіксується в окремому журналі;

-         засідання протоколюються;

-         аналіз про діяльність групи подається методичній раді наприкінці навчального року.

Про творчі групи

Творчі групи вчителів – це групи педагогів, різних за фахом, які займаються вивченням, освоєнням, упровадженням якоїсь однієї загальної проблеми колег-однодумців.

Мета створення: обєднання педагогів-дослідників.

Зміст :

-         вивчення відповідної проблеми, висунення гіпотези;

-         апробування ідеї у практичній діяльності.

Щоденник експерименту, інновації:

-         запис результатів, аналізів контрольних, пеервірних зрізів;

-         порівняння знань і вмінь з попередніми, з вимогами програми, із тими, що очікуються за гіпотезою;

-         параметри, за якими фіксуються зміни в учнів.

Напрями роботи

1.     Навчальна робота:

-         реалізація системного підходу до навчання;

-         створення психолого-педагогічних конструкцій навчального процесу (мета, типи звязків, результат, прогнозування і консторуювання навчального процесу).

2.     Методична робота :

-         консультації за розробленою тематикою;

-         розробка методич

Copyright MyCorp © 2014
Поиск
Календарь
«  Октябрь 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архив записей
Друзья сайта
  • Коростенська районна державна адміністрація
  • Коростенська районна рада
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Сайт управляется системой uCoz