Формування комунікативної компетентності учнів на уроках
української мови
Основна мета викладання української мови полягає у формуванні ключової комунікативної компетентності учнів, яка виявляється у здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) у процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань.
17 березня 2015 року на базі Новаківського НВК відбувся семінар вчителів української мови та літератури. У ході семінару розглядалися питання:
- роль учителя у формуванні ключових, предметних і міжпредметних компетентностей учнів на уроках української мови;
- вимоги до сучасного уроку мови;
- реалізація змістових ліній викладання української мови;
- організація уроків розвитку зв’язного мовлення;
- контроль за результатами мовленнєвої діяльності учнів.
Практичну реалізацію компетентнісного, особистісно-орієнтованого, діяльного підходів до уроку вчителі мали змогу спостерігати у роботі вчителя вищої кваліфікаційної категорії Піскун Світлани Володимирівни.
Узагальнюючий урок української мови у 7 класі на тему «Прислівник» був проведений на основі творчості поета Миколи Федоровича Сингаївського. Виходячи з індивідуальних особливостей кожного учня, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу школярів на уроці, Світлана Володимирівна використала різні методи, прийоми, засоби навчання. Учні мали можливість узагальнити свої знання з даної теми шляхом використання різних видів робіт, диференційованих і випереджувальних завдань. Доцільно й уміло було поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня. Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності, збагаченню словникового запасу.
Учасники семінару високо оцінили творчий підхід Світлани Володимирівни до методики проведення уроків.
У ході семінару вчителі ознайомилися з сучасними методами та прийомами роботи на уроці та з різними видами рефлексійних вправ.
Вчителі української мови та літератури району й надалі будуть сприяти формуванню національно свідомої, духовно багатої, конкурентноспроможної особистості школяра, який володіє вміннями й навичками вільно, комунікативно доцільно користується засобами української мови.
Тетяна Дідківська, методист РМК відділу освіти
|