Підвищення рівня природничо-математичної підготовки учнів початкових класів
Предмети природничо-математичного циклу є невід’ємною складовою загальноосвітньої підготовки учнів до соціально-економічних умов сьогодення. Мета навчання цих предметів полягає у формуванні ключових компетентностей учнів, необхідних для вироблення логічного та екологічного стилю мислення і поведінки, творчої самореалізації особистості, розуміння природничо-наукової картини світу, розвитку експериментальних умінь і дослідницьких навичок.
3 березня на базі Ходаківської СЗШ І-ІІ ступенів був проведений міжокружний семінар вчителів початкових класів з теми «Формування ключових компетентностей молодшого школяра у процесі реалізації нових навчальних програм (прирородничо-математичний напрям)». Учасників семінару гостинно привітала директор школи Митюк Олена Євгенівна і провела екскурсію по території навчального закладу. Школа є окрасою села. Тут охайні, по-домашньому затишні кабінети та коридор, доглянуте подвір’я.
Розпочався семінар з майстер-класу «Плетіння з газетних трубочок», який провела педагог-організатор школи Плахоніна Олена Тимофіївна. Педагоги були у захваті від виставки дитячих робіт і з задоволенням вчилися крутити трубочки з паперу, виготовляти кошики.
Національно-патріотичне виховання, що є домінантою навчально-виховного процесу, лягло в основу уроку природознавства на тему «Народні промисли України», який продемонструвала вчитель вищої кваліфікаційної категорії Козинець Людмила Сергіївна. Відкритий урок був проведений на основі практичного заняття, що допомогло забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. Діти ознайомилися з такими народними промислами України: теслярством, різьбленням, бондарством, ткацтвом, килимарством, кравецтвом, вишиванням, гутництвом, гончарством, керамікою, плетінням, стельмаством, писанкарством, петриківським розписом, ковальською справою, обробкою металів та каменю.
Потрібно відмітити, що в процесі проведення були використані вербальні, наочні, частково-пошукові, проблемні методи викладання; колективні, групові та індивідуальні форми роботи; інформаційно-комунікативні та ігрові технології, міжпредметні зв’язки. Основну мету уроку: введення дитини у чарівний світ культурно – історичних надбань народу, збагачення знань про ремесла; розвиток творчості; виховання бажання берегти, примножувати традиції українського народу, рідного краю – було досягнуто.
Також учителі початкових класів стали активними учасниками педагогічної гри «Сучасний урок у початковій школі», яка проводилася у вигляді інтерактивних вправ. Усі учасники розділилися на чотири групи. Перша група – створювала рекламу для учнів «Уроки природознавства», друга – створювала колаж «Образ сучасного учителя», третя - моделювала фішбоун «Сучасний урок», четверта – заповнювала фрейм «Вимоги до сучасного уроку математики». Всі команди креативно підійшли до вирішення завдань і виробили спільні рекомендації щодо удосконалення роботи на уроці.
Дякую педагогічному колективу Ходаківської школи і надіюсь, що вчителі початкових шкіл Східного, Грозинського, Білківського округів використають отриманий досвід у своїй роботі.
Тетяна Дідківська, методист райметодкабінету
|